علمی-ورزشی
 قصه‌ انسان... قصه‌ یك‌ دل‌ است‌ و یك‌ نردبان !
قصه بالا رفتن
قصه‌ هزار راه‌ و یك‌ نشانی
قصه‌ پله‌ پله‌ تا خدا
قصه‌ جستجو...
قصه‌ از هر كجا تا او
قصه‌ انسان، قصه‌ پیله‌ است‌ و پروانه !
قصه‌ تنیدن‌ و شکافتن ...
قصه‌ پرواز
من‌ اما ... هنوز اول‌ قصه‌ام
ایستاده روی‌ اولین‌ پله‌
نشانی گم کرده
با دو بال‌ ناتمام‌ و یك‌ آسمان‌
خدایا دست‌ دلم‌ را می گیری؟
+ نوشته شده در  سه شنبه 12 فروردین1393ساعت 9:6 بعد از ظهر  توسط یک افسرده  | 

گلها جواب زمین اند به سلام آفتاب، نه زمستانی باش که بلرزانی، نه تابستانی باش که بسوزانی . بهاری باش تا برویانی. نوروز پیشاپیش مبارک.
+ نوشته شده در  دوشنبه 26 اسفند1392ساعت 3:24 بعد از ظهر  توسط یک افسرده  | 

خدایا..
پنجره ای برای تماشا و حنجره ای برای صدا زدن ندارم،
امیدم به توست..
پس بی آنکه نامم را بپرسی و دفترهای دیروزم را ورق بزنی،
رحمتت را در روزهای پایانی سال بر همه جاری کن..
آمین

+ نوشته شده در  دوشنبه 26 اسفند1392ساعت 3:18 بعد از ظهر  توسط یک افسرده  | 

سمینار تحلیلی و کارگاه آموزشی «طرح تحول و خودکفایی اقتصادی در ورزش استان کرمانشاه»

 شامل : - 7 مرحله سخنرانی تحلیلی : (صبح)

 - ابعاد و شاخصها در توسعه اقتصادی (ملی،منطقه ای، استانی) - دکتر محمدرضا منجذب

 - ضرورت ها و اولویت ها در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه - دکتر عبدالرضا مصری

 - تبیین و تحلیل ساختار اقتصادی – اجتماعی استان کرمانشاه - دکتر سهراب دل انگیزان

 - رابطه ی تعاملی اقتصاد و صنعت با ورزش - دکتر سعیدصادقی بروجردی

 - بازاریابی ورزشی (مشتری مداری، سودآوری) - دکتر بهرام یوسفی

 - جمع سپاری امتیاز و سهام نهادهای ورزشی(باشگاهها و...) - دکتر رضا محمدکاظمی

 - پیاده سازی مدلها و طرح های اقتصادی در ورزش استان - عباس عباسی

 - 5 مورد کارگاه آموزشی : (عصر)

- مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی - دکتر علی اشرف خزایی

- مدیریت پیشرفته و نوین ورزشی(مدیریت معاصر) - دکتر سعیدصادقی بروجردی

 - حقوق ورزشی و محیط حقوقی نهادهای ورزشی - دکتر کیوان شعبانی مقدم

 - میزبانی رویدادهای ورزشی(فرصتها و چالشها) - دکتر حسین عیدی

 - کارآفرینی و اشتغال زایی ورزشی - دکتر رضا محمدکاظمی

 (با اعطای گواهینامه رسمی و معتبر )

 //////////نحوه ی شرکت در همایش :

 - ثبت نام از طريق پایگاه اطلاع رسانی انجمن تندرستی و ارسال فایل عکس پرسنلی و یا ؛ مراجعه حضوری به دبیرخانه همایش(واقع در استادیوم آزادی- مجاور هيأت پزشکی - دفتر هيأت تیروکمان - 5-09184249164)

- پرداخت هزینه ثبت نام و شرکت در همایش : (مبلغ 600.000 ريال) به شماره حساب سیبا 0108989860009 نزد بانک ملی (شعبه سی متری) یا حساب جام 41954877/29 نزد بانک ملت (شعبه 22 بهمن) در وجه انجمن ورزشی «دانش، کوشش،تندرستی»

- شرکت پیشکسوتان، کادر اجرایی هيأتهای ورزشی- متقاضیان شهرستانی- قهرمانان - ورزشی نویسان - کادر آموزشی آموزش و پرورش(فرهنگیان)، دانشجویان و مدیران نهادهای ورزشی به صورت نیم بها می باشد- 300.000 ريال)

- مهلت ارسال مقالات علمی در موضوع های عنوان شده حداکثر تا تاریخ 28 آبان ماه خواهد بود.

 ///////////////شیوه نامه تهیه و ارسال مقالات :

 1- مقاله می بایست دارای ساختار علمی بوده و شامل یکی از عنوانهای فراخوان و یا مشابه آنها باشد.

 2- ساختار ضروری و استاندارد مقاله می بایست رعایت شود؛ مشخصات نویسنده(نویسندگان)، چکیده، فهرست، کلید واژه ها، مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه گیری، منابع

 3- چکیده فارسی مقاله در 150 کلمه و اصل مقاله حداکثر در 30 صفحه (نوشتاری، نمودار، جدول، شکل و ... ) word 14 و با قلم B Nazanin و B Lotus تایپ، تدوین و حداکثر تا تاریخ 28 آبان ماه به آدرس دبیرخانه سمینار و یا آدرس اینترنتی همایش ارسال گردد.

 4- مقاله های ارایه شده نباید پیش از این تاریخ در مجله، همایش و یا مراکز پژوهشی داخل و یا خارج کشور به چاپ رسیده و یا ارایه شده باشند.

 5- همایش با مجوز مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان و با نظارت، همکاری و داوری متخصصان دانشگاهی بومی و غیربومی برگزار می گردد.

 6- تعداد معدودی از مقالات برگزیده در نوبت صبح و یا عصر همایش به صورت سخنرانی ارایه خواهند شد.

7- تمامی مقالات (مشروط به داشتن حداقل شرایط اولیه و تأیید داوران) به چاپ خواهند رسید.

+ نوشته شده در  شنبه 25 آبان1392ساعت 9:47 بعد از ظهر  توسط یک افسرده  | 

The Benefits of Flexibility Training By increasing this joint range of motion, performance may be enhanced and the risk of injury reduced (3,4). The rationale for this is that a limb can move further before an injury occurs.

مزایای آموزش انعطاف پذیری ، با افزایش این محدوده مشترک حرکت، ممکن است عملکرد را افزایش داده و خطر ابتلا به آسیب را کاهش دهد (3،4). منطق این امر این است که یک اندام قبل از اینکه آسیب رخ دهد می تواند بیشتر حرکت کند.

Tight neck muscles for example, may restrict how far you can turn your head. If, during a tackle, your head is forced beyond this range of movement it places strain on the neck muscles and tendons.

عضلات ضخیم گردن  برای مثال، ممکن است مقداری که شما میتوانی سرخود را بچرخانی را محدود کند. اگر در طول یک تکل، سر خود را فراتر از این محدوده حرکت مجبور به حرکت شود بر روی عضلات و تاندونهای گردن فشار وارد میکند.

Ironically, static stretching just prior an event may actually be detrimental to performance and offer no protection from injury (5,6). The emphasis is on "may" however, as a closer examination of the scientific literature shows that effects are often minimal and by no means conclusive.

از قضا،  کشش ایستاتیک درست قبل از حادثه در واقع ممکن است عملکرد را مختل کند و نتواند از از آسیب جلوگیری کند (5،6). با این حال، ممکن است به عنوان یک بررسی دقیق تر از ادبیات علمی نشان دهد که اثرات غالبا کم هستند و به هیچ وجه قطعی نیست.

Muscle tightness, which has been associated with an increased risk of muscle tears (7,8), can be reduced before training or competing with dynamic stretching. For this reason many coaches now favor dynamic stretches over static stretches as part of the warm up.

سفتی عضلانی، که با افزایش خطر پارگی عضلانی همراه است (7،8)، را می توان قبل از تمرین و یا رقابت با کشش پویا کاهش داد. به همین دلیل بسیاری از مربیان در حال حاضر به کششهای پویا نسبت به کششهای ایستاتیک  به عنوان بخشی از گرم کردن علاقمند شده اند.

Competitive sport can have quite an unbalancing effect on the body (9,10). Take racket sports for example. The same arm is used to hit thousands of shots over and over again. One side of the body is placed under different types and levels of stress compared to the other.

ورزش های رقابتی می تواند یک اثر عدم تعادل کاملا بر روی بدن داشته باشد. (9،10) به عنوان مثال.ورزش های راکتی همان بازو برای زدن هزاران ضربه بارها و بارها استفاده می شود. یک طرف بدن تحت انواع و سطوح مختلف استرس در مقایسه با دیگر طرف بدن قرار میگیرد.

The same is true for sports like soccer and Australian rules football where one kicking foot usually predominates. A flexibility training program can help to correct these disparities preventing chronic, over-use injury.

همین برای ورزش هایی مثل فوتبال و قوانین فوتبال استرالیا که در آن یک پا برای شوت ردن معمولا غالب است درست است. یک برنامه تمرینی انعطاف پذیری می تواند به اصلاح این نابرابری و پیشگیری، آسیب های مزمن استفاده بیش از حد کمک کند.

Of course, a more flexible athlete is a more mobile athlete. It allows enhanced movement around the court or field with greater ease and dexterity. Some other benefits may include an increase in body awareness and a promotion of relaxation in the muscle groups stretched - both of which may have positive implications for skill acquisition and performance

البته، یک ورزشکار انعطاف پذیر تر یک ورزشکاری است که متحرکتر است. ان اجازه می دهد تا در اطراف زمین بازی حرکت را با سهولت و مهارت و چابکی بیشتر  افزایش دهد. برخی از مزایای دیگر ممکن است شامل افزایش آگاهی در بدن و ارتقاء آرامش در گروه های عضلانی کشیده - که هر دو ممکن است پیامدهای مثبت برای کسب مهارت و عملکرد باشند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 28 فروردین1392ساعت 7:35 بعد از ظهر  توسط یک افسرده  |